.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت نهم و مهندسی دولت کریمه
یاداشتی از سید محمد کریمی/ استاندار مازندران

اگر چه در دوره هایی از تاریخ این سرزمین الهی به دست حاکمان تهی مایه و تن آسا افتاد و ملت ما از اریکه تمدن سازی به سطحی منفعل و نازل سقوط کرد ،اما همواره با دستیابی به رهبرانی تمدن ساز مجدداً توانسته است خود را بازیابی کند. معمار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) چنین رهبری بود و توانست روحی دوباره به کالبد بی رمق این ملت بدمد و شایستگی تمدن سازی را دوباره به این سرزمین الهی برگرداند.
نقطه آرمانی انقلاب اسلامی و منتهای تفکر معمار نظام اسلامی در عهد جدید ، عبور از سکولاریتة دولت و تشکیل دولت اسلامی بوده است.
امکان ، ضرورت و خواستی که به مقتضای خویش با افت و خیزهای فراوانی در ایران روبرو بوده است، دولت اسلامی اعلامی رئیس جمهور و دولت نهم همانا توجه به زیست بوم فکری و تاریخی ایرانیان است، گواینکه زیست بوم دین و دولت ، هویت ملّی ، علم و دین و ساحت نظر و عمل را متحد و بر شالودة اسلام هدف گذاری می کند.
اگر چه تحقق این فریضه و خواست تاریخی بعضاً به دلیل سرگشتگی کارگزاران با موانعی روبرو بوده اما اکنون دولت نهم اصرار دارد که مهندسی دولت بومی باید از التقاط مبرّا گردد و به تبار و نیای حقیقی در حوزه نظر (اسلام و تفکر علوی) و عمل (ویژگی ها و استعداد های سرزمینی) باز گردد.
مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند : " ... نظام اسلامی پس از انقلاب اسلامی تشکیل شد، از همان اول کار ، تلاش برای تشکیل دولت اسلامی شروع شد، ... تلاش و اقدام برای تشکیل دولت اسلامی از روز اول شروع شد ، منتها افت و خیز داشته ، پیشرفت و عقبگرد داشته .... بنابراین اسم ما دولت اسلامی باشد ، کافی نیست ، باید عمل و جهت گیری ما اسلامی باشد،اگر در اینها اختلال پید شد ، حرکت مستمر و مداوم و پوینده ای که لازم است تا دولت اسلامی بصورت کامل شکل بگیرد ، دچار مکث می شود و طبعاً کار عقب می افتد.
البته دولت اسلامی کامل به معنای واقعی کلمه در زمان انسان کامل تشکیل خواهد شد ، ان شاء الله من چهار پنج سال پیش همین جا در حسینیه این مطلب را با مجموعه کارگزاران مطرح کردم، گفتم : انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ، دولت اسلامی و بعد کشور اسلامی. اگر دولت ما اسلامی شد ، آن وقت کشورمان اسلامی خواهد شد.
معنای شعار دولت اسلامی این است که ما می خواهیم اعمال فردی ، رفتار با مردم ، رفتار بین خودمان و رفتار با نظام های بین المللی و نظام سلطة امروز جهانی را به معیارها و ضوابط اسلامی نزدیکتر کنیم... "
به نیکی روشن است ، معظم له «لغزش های کارگزاران در نیمه های راه » ، « تردید در هدف» و «ظاهر پر فریب حکومت های غیر اسلامی» را از جمله دلایل ناکامی ها در تحقق دولت اسلامی قبل از تشکیل دولت فردای انسان کامل می شمارند. گواینکه معظم له این راهبرد را در سالهای ماقبل دولت نهم نیز در چهار مرحله : الف) انقلاب اسلامی ب) نظام اسلامی ج) دولت اسلامی د) کشور اسلامی قابل حصول معرفی کرده بودند.
باید اذعان داشت که به رغم صعوبت تحقق دولت اسلامی در ساختار و نظر با توجه به سیطره دولت مردان ، اما رئیس جمهور و دولت نهم به این ضرورت و خواست تاریخی توجهی مبذول روا داشته و در این راه در حال کار و تلاش می باشند.
واکاوی مبانی گفتمانی و مؤلفه های اندیشه ای ریاست محترم جمهوری به وضوح حکایت از اعتقاد عمیق ایشان به شاکله و محتوای اسلامی نظام و برپایی دولت اسلامی دارد.
ضرورت تحقق جامعه اسوه در چشم انداز آرمانی مدینه النبی (ص) ، کنش سیاسی مبتنی بر مشی علوی ، سازندگی و توسعه مبتنی بر آموزه های اسلامی ، مهرورزی ، معنویت گرایی ، پرهیز از کاربست تئوری های وارداتی در اداره و برنامه ریزی کشور از مؤلفه هایی است که رویکرد متمایز دولت اسلامی را در امور اجرائی کشور شکل می دهد.
شاخصه اصلی دولت نهم که موتور محرک برنامه ریزی ها و اقدامات آن است عدالت طلبی یعنی عنصری است که مقام معظم رهبری در طول دوران پربرکت زعامت خود همواره بر آن تأکید داشته و دارند.
دولت نهم برای تحقق عدالت از نظریه پردازی و شعارها عبور کرده و وارد مرحله اجرائی شده است، چه اینکه دولت نهم به مردم داری و مردم باوری نیز که مورد تأکید همیشگی مقام معظم رهبری قرار داشته باوری عمیق داشته و بدرستی یکی از خصوصیات و ویژگی های خود را مردم داری و مردم باوری قرار داده است.
انجام بیش از 50 سفر استانی و دیدار های گسترده و بی واسطه رئیس جمهور و دولتمردان با مردم در استانها و تهران ، اهتمام ویژه به حل مشکلات مردم که از طریق دریافت نامه ها یا شنیدن رو در روی مشکلات و درد دلهای آنها منعکس می شوند از مصادیق این جهت گیری اساسی دولت است که می توان آن را یک خصوصیت نهادینه شده در دولتمردان تلقی کرد.
به عنوان خدمتگزاری از خیل خدمتگزاران دولت نهم حسن ختام این مقال را به فراز هائی از بیانات جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم خطاب به رهبر فرزانه انقلاب که در مواضع و مواقف گوناگون با راهنمائی ها و حمایت های داهیانه و مؤثر خود موانع را از پیش روی ملت بر می دارند ، اختصاص می دهم.
ریاست محترم جمهوری با التفات به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در تاریخ 24 آذر ماه 87 که از ویژگی هایی چون «عدالت طلبی» ،«ساده زیستی» ، « اجتناب از اشرافی گری» ، «کار و تلاش مخلصانه» ، « اعتماد به مردم » ،« جهاد و شهادت » ، « شجاعت در برابر هیبت دشمن » ، « نزدیکی با ملت های مسلمان » ، «طلب و پویایی علمی بی وقفه » به عنوان شاخصه های هویت انقلاب و به عبارتی سیرت انقلاب یاد کردند ، اظهار داشتند : « ... من می خواهم این اطمینان را به رهبری بزرگوار بدهم که فرزندانشان در دولت با ایمان عمیق و صلابت و هماهنگی در راه روشن انقلاب و در مسیر صیانت از عزت ملت و دفاع از ارزش ها و آرمان ها ، استکبار ستیزی ، عدالت خواهی ، ساده زیستی و مردم زیستی حرکت می کنند و این را بالاترین افتخار خودشان می دانند» و «... دولت نهم توفیق خدمت به انقلاب و ملت ، زندگی در سایه سار ولایت را بالاترین هدیه خدا می داند و ما آماده ایم که جان ، مال ، حیثیت و همه توان خود را در خدمت آرمان های الهی انقلاب قرار دهیم»

یاداشتی از سید محمد کریمی/ استاندار مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نایب الله اصغری 29 دي 1387
آقای کریمی الان نزدیک به یک سال استاندار هستید چه کاری برای مازندران انجام دادید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.